2023./2024.
Dragi učenici, poštovani roditelji,
u novoj školskoj godini veselimo se novim avanturama i iskustvima. Ovdje ćemo objavljivati kratke crtice iz našeg rada u boravku i dijeliti s vama naše korake u stjecanju znanja, širenju naših vidika, stjecanju novih vještina i stvaranju dobrih navika.
Ekologija u travnju
Mjesec travanj je bio posvećen ekologiji. Učenici su na internetu istraživali problem zagađenja, upoznali najčišće, ali i najzagađenije gradove, rijeke... Kao plod njihovog rada nastala je slikovnica. Učenici polaznici produženog boravka sami su osmislili tekst i izradili slike, a glavni lik slikovnice je patak Niki Kikiriki. Pogledajte avanture patka Nikija i svakako pažljivo pročitajte pismo koje vam je Niki napisao.
Slikovnicu možete pročitati na
Tjedan mozga
Od 11. do 17. ožujka 2024., prigodnim aktivnostima, održao se 24. Tjedan mozga s ciljem promicanja svijesti i znanja o fascinantnim tajnama mozga. Učenici su imali priliku saznati brojne zanimljive činjenice o mozgu, istražiti dijelove mozga i njihove funkcije, upoznati koje namirnice dobro djeluju na naš mozak i koje nam mogu pomoći u jačanju moždanih funkcija. Također, naučili su nešto o spavanju i snovima, radili vježbe za tijelo i mozak (Brain Gym), ali i vježbali na otvorenom. Učenici su saznali zašto su nam važne pažnja i koncentracija te kako ih poboljšati, a imali su i priliku vježbati koncentraciju i pažnju rješavajući različite križaljke i osmosmjerke.
Veljača 2024.
Iako je veljača najkraći mjesec u godini to ne znači da u Produženom boravku ima najmanje aktivnosti. Upravo suprotno, veljača je bila obilježena mnoštvom različitih aktivnosti.
Početkom veljače završili smo višetjednu radionicu Putujem Europom u kojoj smo se upoznali s različitim društvenim (broj stanovnika, jezik, običaji, religija, hrana) i prirodnim posebnostima (reljef, vode i klima) europskih država. Učenici su analizirali razlike u površini i broju stanovnika, ali su saznali i brojne zanimljivosti o odabranim državama.
2. veljače smo obilježili Međunarodni dan zaštite močvara i močvarnih staništa te naglasili važnost močvara kao staništa za ptice močvarice, budući da su to najugroženija skupina ptica u Hrvatskoj.
Dva smo tjedna intenzivno izrađivali maske za jedan od najveselijih dana u godini - maskenbal. Učenici su tehnikom Papier Mâché (kaširanjem papira) napravili modele maski koje su kasnije obojili temperama. Našlo se tu slonova, lavova, klaunova, Štrumpfeta, jedan Pikachu i Poke lopta te Minionsi.
Nezaobilazan dan u veljači svakako je Valentinovo. Tim povodom smo razgovarali o razlici između zaljubljenosti i ljubavi, a na kraju su učenici pisali pismo svojoj simpatiji.
Kraj veljače završili smo Danom ružičastih majica kako bismo skrenuli pažnju na vršnjačko nasilje koje je prisutno svuda oko nas. Uređivanjem panoa, prezentacijom, razgovorom o razlici između sukoba, nasilja i zlostavljanja te izrađivanjem umne mape željeli smo osvijestiti važnost odrastanja i provođenja vremena u sigurnom okruženju, prihvaćanju različitosti i nenasilnom rješavanju sukoba. Posljedice vršnjačkog nasilja su brojne i dugoročne, a vršnjačko nasilje nikako ne bi smjelo biti prisutno u školi jer NASILJE PRESTAJE OVDJE!
U sklopu obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige (15.10. do 15.11.) te Dana hrvatskih knjižnica, odlučili smo dan provesti u našoj školskoj knjižnici. Dolaskom u knjižnicu, upoznali smo se s knjižničnim fondom, a potom smo neke knjige malo i prolistali. Razgovarali smo o važnosti knjiga te samog čitanja. Opustili smo se čitajući knjige po izboru te se zabavili rješavanjem osmosmjerki na temu knjiga.
Ovakvim aktivnostima nastojimo približiti knjigu najmanjim čitateljima jer knjige obogaćuju vokabular, razvijaju dječju maštu te vode čitatelja u neke druge svjetove.
Dane kruha i zahvalnosti za plodove zemlje obilježili smo u našem produženom boravku 25. listopada radionicom Zrno po zrno - pogača. Naučili smo proces pravljenja kruha i krušnih proizvoda od najmanjeg zrna pšenice do završnog proizvoda. Umijesili smo tijesto te od njega oblikovali kiflice. Nestrpljivo smo čekali da se kiflice ispeku kako bi ih mogli kušati. Kiflice su kušali i roditelji koji su nam se na kraju pridružili.
Igre, sport i rekreacija sastavni su dio Organiziranog slobodnog vremena tijekom programa Produženog boravka. Stoga učenici svakog dana odlaze u sportsku dvoranu ili na vanjsko igralište kako bi zadovoljili osnovnu ljudsku potrebu za kretanjem, razvijali motoričke i funkcionalne sposobnosti, stvorili pozitivno mišljenje prema tjelesnom vježbanju, zdravlju i zdravom načinu života.
Na početku učenici igraju elementarne igre zagrijavanja, slijedi razgibavanje te različiti poligoni, motoričke, momčadske i štafetne igre.
Kako sve to izgleda, možete pogledati u nastavku.
Ovo je naš jelovnik u listopadu: https://osvisoko.hr/kutak-za-roditelje/prehrana-ucenika