ŠKOLSKA GODINA 2023./2024.

Projekt "Vrtim zdravi film" provodi se već 13. godinu u suradnji s tvrtkom Nestlé i Hrvatskim zavodom za javno zdravstvo. Njegov je glavni cilj educirati osnovnoškolce o osnovama pravilne prehrane te poticati usvajanje zdravih navika kroz praktične prikaze i evaluaciju stečenog znanja.

Tijekom školske godine 2023./2024., program obuhvaća 190 odjeljenja i uključuje više od 16 600 osnovnoškolaca iz svih županija Republike Hrvatske među kojima je i naša škola. Projekt je vodila učiteljica njemačkog jezika Maja Makar. Detaljnije o provedbi projekta pročitajte u priloženom Izvješću o provedbi projekta:

 Izvješće o provedbi projekta Vrtim zdravi film.pdf

 

ŠKOLSKA GODINA 2021./2022.

OPĆENITO O PROJEKTU

Kao školi koja provodi međunarodni program Eko-škole, i ove godine prihvaćena je naša kandidatura za sudjelovanje u projektu Vrtim zdravi film.

Cilj projekta je edukacija učenika osnovnih škola o zdravim životnim navikama s naglaskom na pravilnu prehranu i važnost svakodnevnog bavljenja tjelesnom aktivnošću. Projekt Vrtim zdravi film sastoji se od 4 dijela: edukacije, aktivacije, motivacije i evaluacije. 

Edukativni dio temelji se na posebno kreiranoj brošuri koja je oblikovana u četiri modula te učenici stječu znanja  o osnovnim postavkama pravilne prehrane, planiranju prehrane, temi moje tijelo i hrana te kako poboljšati prehrambene navike. Učitelji mentori također prolaze kroz edukaciju. Prije edukacije učenici rješavaju  prvu anketu, a po završetku edukacije drugu.  I ove godine nagraditi će se tri najbolje škole, a odabir će se vršiti prema rezultatima anketa, najboljoj razini znanja i najbolje predanim izvještajima.

NAŠE AKTIVNOSTI:

Nakon edukacije  u Zagrebu koju je završila učiteljica prirode i biologije Marta Černi, primitka edukativnog i promotivnog materijala, krenulo se intenzivno u provođenje aktivnosti s učenicima.

Prve aktivnosti s učenicima na projektu „Vrtim zdravi film“ započele su  4.2.2022. na satu razrednog odjela 7. razreda. Učenicima je najavljeno kako će projekt započeti i na posljetku završiti s anketom, a u međuvremenu će biti održane edukacije o pravilnoj prehrani. Nakon uvoda o projektu, učenicima su podijeljene  promotivne majice. Ispunjavanje početnog anketnog upitnika (Anketa 1) održano je u informatičkoj učionici. Na kraju sata, nakon što su svi učenici popunili anketni upitnik, podijeljene su im knjižice i brošure „Vrtim zdravi film“.

2

 

 1

 

1. EDUKACIJA „OSNOVNE POSTAVKE PRAVILNE PREHRANE“ (11.3.2022.)

Prva edukacija započela je s pitanjem „Zašto je važno pravilno se hraniti?“. Nakon razgovora s učenicima navedeno je i objašnjeno sedam važnih odrednica zdravog načina života. Spomenute odrednice zdravog života su doručak, redoviti obroci, voće i povrće, kretanje, dovoljan unos vode, ograničena konzumacija slastica te dobro se osjećati u vlastitom tijelu. Zatim su nabrojene hranjive tvari i koje namirnice ih sadrže. Uslijedio je razgovor što je pravilna, a što nepravilna prehrana. Utvrđeno je da su temeljna načela pravilne prehrane raznolikost namirnica, umjerenost i ravnoteža unesenih hranjivih tvari. Učenicima je predstavljeno kako pravilno odabrati namirnice iz pojedinih skupina i koje su prednosti pravilno se hraniti.

4

2. EDUKACIJA „PLANIRANJE PREHRANE“ (18.3.2022.)

Edukacija o planiranju prehrane održana je pomoću Slike 6. gdje se jasno može vidjeti koliko količina kojih namirnica treba svakodnevno biti na tanjuru. Učenicima je pokazano kako pomoću šake mogu odrediti veličinu porcije određenih namirnica. Prikazani su i primjeri jelovnika dvoje trinaestogodišnjaka. Kako bi postali svjesniji što i koliko unose u organizam, učenicima je preporučeno vođenje dnevnika prehrane.

dg            Slika 6. (Izvor: Vranešić Bender, D., Jošić, M., Krstev Barać, S., Jerčinović, I. (2019) Vrtim zdravi film. Nestlé Adriatic d.o.o., Zagreb.)

 

3. EDUKACIJA „MOJE TIJELO I HRANA“  (25.3.2022.)

Tema treće edukacije obuhvatila je poremećaje u prehrani s kojima se svakodnevno bori sve više mladih. S učenicima je proveden razgovor o tome kako se osjećaju u vlastitom tijelu i jesu li zadovoljni svojim izgledom. Nabrojana su pitanja prema kojima se mogu prepoznati problemi s prehranom. Zatim su navedene zablude o dijeti i moguće posljedice. Na posljetku je zaključeno da vitkost ovisi o pravilnim prehrambenim navikama (što, kada, kako i zašto jesti) i o redovitoj tjelesnoj aktivnosti.

4.EDUKACIJA „KAKO POBOLJŠATI PREHRAMBENE NAVIKE“ (1.4.2022.)

Četvrta edukacija započela je s najčešćim propustima u prehrani kao što su, na primjer, preskakanje obroka, prekomjerna konzumacija grickalica i gazirani napitci. Kako bi mogli poboljšati svoju prehranu, učenicima je predstavljeno koje namirnice odabrati za međuobrok, sendviče, napitke i grickalice. Učenicima je naglašeno da na proizvodima treba pročitati deklaracije kako bi otkrili porijeklo, namjenu i sastav neke namirnice, odnosno da znaju što unose u svoj organizam.

 

ŠKOLSKA GODINA 2019./2020.

 

Vrtim zdravi film

U ovoj školskoj godini naša je škola uključena u projekt „ Vrtim Zdravi Film“  te je tako postala dio je globalne Nestlé inicijative pod nazivom Nestlé for healthier Kids Global Programme. Projekt provodi Hrvatski školski sportski savez.

Cilj projekta "Vrtim Zdravi Film" je edukacija učenika  o zdravim životnim navikama s težištem na pravilnoj prehrani i važnosti svakodnevnog bavljenja tjelesnom aktivnošću.Prvi put pokrenut je u Hrvatskoj u 2011. godini u suradnji s Hrvatskim školskim sportskim savezom, te je odobren od strane Središnjeg državnog ureda za šport, Ministarstva zdravstva te Agencije za odgoj i obrazovanje. 

Svake godine  projekt obuhvaća sve veći broj učenika diljem Hrvatske. Ovo je deveta sezona Projekta  i okupila je 8304 učenika iz 168 škola.  Edukativni materijali kreirani su od strane stručnjaka nutricionizma te su usklađeni su s preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo. 

Na kraju edukacije učenici se natječu u znanju. Posebno možemo biti ponosni na naše učenike  i mentoricu učenika Marinu Žganec Lipić koji su ostvarili 1. mjesto kao najbolja škola u RH u znanju u kategoriji - najveći ukupni postotak znanja ostvaren nakon druge ankete.

Donosimo pregled svih nagrada:

NAGRADE ŠKOLAMA ZA SEZONU 2019./ 2020. - VZF POVJERENSTVO

  1. najbolja škola u RH u znanju – najveći postotak povećanja znanja / razlika u anketi 1 i 2 prijenosno računalo-laptop

OŠ REČICA iz mjesta Rečica  KARLOVAČKA ŽUPANIJA        

ZRINKA LOVROVIĆ, prof.

  1. najbolja škola u RH u znanju – najveći ukupni postotak znanja ostvaren u školi nakon ankete 2- foto kamera.  

OŠ VISOKO  iz mjesta Visoko,  VARAŽDINSKA ŽUPANIJA     

MARINA ŽGANEC LIPIĆ, prof.

  1. najbolji Izvještaj voditelja VZF  uz popratne materijale provedbe projekta – sportska oprema (lopte, rekviziti). 

OŠ  ŠEMOVEC iz mjesta Šemovec Bartolovečki VARAŽDINSKA ŽUPANIJA

DAMIR POPOVIĆ, prof.

 

 

vrtim zdravi film plakat