1993. godine Ujedinjeni narodi proglasili su 22. svibanj Međunarodnim danom bioraznolikosti s ciljem ukazivanja na bioraznolikost kao univerzalnu vrijednost od neprocjenjivog značaja za nas kao i za buduće generacije. Tim povodom u našoj školi u utorak, 24. svibnja održao se Projetni dan pod nazivom Kakva je veza između biološke raznolikosti i našega zdravlja?
Najveći broj radionica realiziran je u sklopu projekta Laboratorij na otvorenom za čiju realizaciju je Ministarstvo znanosti i obrazovanja odobrilo školi sredstva u iznosu od 20.000,00 kuna za nabavu opreme i edukaciju za provođenje istraživačkog rada.
Na Projektnom danu realizirane su sljedeće radionice: Bioraznolikost u nama, What is biodiversity?, Biciklopopravljaona, Otisak livadnoga bilja na platnenoj vrećici i papiru, Kolorimetrijska analiza tla, Bioraznolikost tradicijskog vrta, Ljekovite i jestive biljke u okolišu naše škole, Živi svijet moga zavičaja i usporedba s Isusovim zavičajem prema Bibliji, Fibonnaccijev niz u prirodi te Bicikolopopravljaona kroz koju su sudionici naučili kako sami otkloniti jednostavnije kvarove na biciklu za siguran odlazak u prirodu.
Sva događanja popratili su članovi Foto i video grupe kao i naši novinari. U radionicama su sudjelovali učenici od prvoga do osmoga razreda, a voditelji radionica bili su: Marijana Poljak, Silvija Šafran, Đurđica Ožegović, Metka Adela Metlikovec, Margareta Pavlić, Marina Žganec Lipić, Kristina Kožić, Magdalena Vukalović, Marta Černi, Zlatko Rusan i Janko Gušić. Učenici su birali radionice prema uzrastu i prema svojim zanimanjima. Rad u svim radionicama temeljio se na istraživačkom radu. Većinu vremena učenici su proveli u prirodi te su na konkretnim primjerima u učionicama promišljali i donosili logične zaključke povezanosti prirode i ljudi te utjecaja bioraznolikosti na našu sreću i zdravlje.
Nakon istraživačkog rada u radionicama, predstavnici pojedinih radionica predstavili su svoju radionicu te su prezentirali drugima što su naučili kako bi svoje spoznaje podijelili i poučili i druge.
Po završetku Projektnog dana, učenci su ispunili kratak anketni upitnik o zadovoljstvu svojim sudjelovanjem u radionicama. Rezultati ankete pokazali su da je provođenje Projektnog dana bilo vrlo uspješno. Tako su učenici Projektni dan ocijenili s visokom srednjom ocjenom – 4.52. Najviše im se svidio timski rad prilikom istraživanja, a zatim zajedničko prezentiranje dobivenih rezultata u holu škole. 78% učenika je iskazalo želju da se projektni dan realizira više puta u godini. 68 % učenika navelo je da su saznali i naučili puno novih informacija, a dobili smo i prijedlog teme za sljedeći projktni dan posvećen bioraznolikosti – ugroženost životinjskih vrsta.
Cilj projektnoga dana bio je potaknuti svijest o važnosti biološke raznolikosti te kroz istraživački rad na konkretnim primjerima pokazati učenicima koliko je priroda povezana s našim životima i našim zdravljem. Ovaj projektni dan bio je naš mali doprinos tome. Kroz priložene fotografije pogledajte djelić atmosfere u radionicama.